Nur Qurratu Amni

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 13, 2010

Ujian Memasuki Perkhidmatan Awam Gred 41

Ari sabtu lepas 10/4/2010.Aku meghadiri ujian memasuki perkhidmatan awam gred 41.aku pn dh x igt kali keberapa dh aku attend ujian cm tu.kali ni ujian aku kt sanctuary resot kuantan,pahang.sbbnye mse aku apply ritu aku dok kt kuantan lg.bila dh pindah kelntan aku terpaksa la pulak trun ke kuatan semata utk ujian tu...xpe la..pengorbanan..mne tau ade rezki..xcube xtau jugak kn..
so..terpaksa la aku drive alone dr kltn ke kuantan..hampir 5jam..cm nk trcabut pinggang aku..
Cite pasal ujian tu..aku pelik nape la dorg wat kt resort..salu aku attend kt sek..kt sek lebih selesa..sbb sume kemudahan ade..bila smpai je kt resort..maslah pertama bermula..
kt dlm surat aku mention dewan riverview..tp yg ade dewan riverside..dlm kepala aku..mgkin slh type kot..aku pn confident tgu je kt depan dewan tu..smbil borak2 dgn beberapa org kt luar dewan tu..
bila time nk masuk dewan..tetibe ade org tnye pasal dewan riverview..kakak yg jaga dewan tu ckp suh gi tnye kaunter kt bawah..sbb dewan tu untuk riverside je..aku dgn beberpa org trun ke bwah tuk bertnya..org bwh ckp betul la kt dewan riverside,suh naik smula..dlm hati dh bengkak je..dh le xbekfast pape dr pg td..sib bik la nek lif..klu nek tgga mau tercabut plak kaki aku..
naik ke atas aku masuk je kt dalam dewan tu..pastu bru dorg bgtau dewan riverview pn bleh dok situ..bru lega rse..pasal bilik dewan tu pulak..dewan seminar resort..paham2 la bukan guna meja cm kt sek..bayangkn la org pekse msti satu2 meja..ni x..satu meja panjang kongsi 4 org..dlm dewan tu plak dh mmg crowded sgt..smpai aircond pn xase...terpaksa kami sume menjalani ujian dlm keadaan yg panas dan xselesa...
ujian gov ni..paham2 la..dr kul 9 smpai kol 4.30 ptg..rehat satu jam paling lama..nk mkn pn susah..terpaksa ikat perut dr pg smpai petang...dh la petang pas test aku kena drive balik terus ke kelantan sbb sok tu aku keje...
abis je test aku dgn pantas nye trus drive balik..mula igt nk balik terus ke kelantan..tp bila smpai je sparuh jalan dh gelap..keberanian aku tetibe je luntur..brani aku pn..kekadang ade gak ase tkut..sbb nye dlm perjalanan nk smpai tganu tu..aku dh hampir terlanggar sorg budak nek basikal..dia melintas xtgk kiri-kanan..cuak juga aku..mmg skit je lg..sib bik aku sempat brek..dlm kelajuan 80-90km klu xsilap aku..aku xbrani nk bwak lelaju sbb ari smakin gelap..lgpn aku brani atas highway je..speed trap yg 2 thn lps pn xbyr lg..hehe..pas pd tu..aku pn decided tuk overnight je kt kuala tganu satu mlm...xdaya dh ase nk trus perjalanan aku...pg sok tuk kol 7.30 aku bertolak balik dr tganu ke kelantan...trus keje...huhu...
mcm2 rintangan aku kena hadapi...tp aku redho...aku yakin ada hikmah sebalik semua kesulitan..smoga Allah merahmati setiap usaha aku..Aminnn...

No comments:

Post a Comment