Nur Qurratu Amni

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, July 11, 2010

Ujian Untuk Ku

Kalau ku mampu hentikan masa
Pastinya hidup ini lebih bermakna
Agar tidak terakam di minda
Kesukaran dalam perjalanan
Menghadapi ketakutan tentang hari esok
Dan ku tahu
Hidup ini tak semudah dijangka


Aku dh bosan menjaga hati org,aku dh bosan menjaga perasaan org.aku dh xmampu bertahan dgn semua ujian ini.ketakutan melalui ari esok sunguh menyesakkn aku saat ini.
Aku seolah dpt meneka apa yg bakal terjadi pd hari esok. Selama ini aku megharapkan sinar perubahan.tp aku kecewa..ianya masih ttp sama..tidak pernah berubah...




Jika hidup ini umpama makmal
Pasti ku tidak terus melakukan kesilapan
Kesilapan serupa dan berterusan
Akan ku pastikan hidup ini sempurna
Hanya yang terbaik pasti dipilih


Tiada tempat tuk kuluah semua ini,ini takdir utkku..cuma ini shj pilihan ku ada..aku xmampu utk berpaling lg..krn aku tidak pernah ada pilihan utk memilih.. 
Airmata menjadi peneman ku..dulu..kini dan sealamanya..aku lakukan semua ini bkn krn diriku sndiri..ku lakukn semua ini demi agama,maruah dan utk bahagiakn hati semua org disekelilingku..
Hanya doa shj mampu ku pnjatkn spy ada sinar kebahagian kelak,spy ada perubahan..aku hrp pilihan yg aku ada akn berpihak pd aku,wlwpn kdgkala kurasa ianya terlalu jauh utk dicapai..
Aku xmampu meluah..aku mampu mngadu..aku pndam semuanya..aku telan kepahitanya..aku tahan kesakitanya..hnya utk membahgaiakn mereka disekeliling aku..tuhan saja yg tahu sejauh mana kekuatan yg aku ada utk hadapi semua ini...

No comments:

Post a Comment