Nur Qurratu Amni

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, July 27, 2010

Banyak Mengalah

Disaat aku menulis post ni,airmata ku xberhenti mengalir..aku dh xmampu lg menyimpan sume kekusutan dan penderitaan ni.Tp tidak ada tempat sesuai yg perlu kuluahkan kecuali pd Tuhan yg maha esa,yg memberiku dugaan yg begini hebat.Ini kah yg aku cari dalam hidup ku selama ini.Ya Allah..berikan ku kekuatan.

Aku terlalu banyak mengalah..sehingga aku xberdaya utk bangun lg..jika dulu aku rse kehidupan ku lebih baik,tp kini kurasakan kehidupan ku semakin kucar kacir..mungkinkah ini kifarah yg perlu aku terima.Sudah tertulis di luh mahfuz aku barangkali bahawa aku akan menerima ujian seberat ini.Oh..Tuhan..tetapkn pendirian hamba mu ini,untuk teruskn semua ini.

Mungkin kah sikap mengalah ku ini membuatkn 'si pemenang' menjadi lebih memetingkn diri sendiri.Bila kita mengalah, itu tidak bermakna kita seorang yang kalah kn...mungkin aku telah bertindak lebih bijak..dan mungkin jugak tidak..aku betul2 dalam kekeliruan..

Kepada 'pemenang' itu..muhasabah lah dirimu..aku mgkin masih boleh bertahan dgn tindakan dirimu kini..tp aku tidak memberi jaminan bahawa aku akan terus tabah dan mengalah dgn dirimu untuk masa2 yg akan datang..berilah aku ruang dan peluang utk aku jalani kehidupan ku didunia yg hanya pinjaman ini dgn hati yg tenang dan bahagia..


Bilamana aku menulis utk meluahkan perasaan ku disini, mungkin ada yang mengatakan aku sengaja mencari simpati…mgkin jugak kata aku ingin berdrama, ada juga yang katakan aku ni “x habis2 dgn masalah” tp sedar atau tidak itulah caranya utk ku redakan kekusutan fikiran ku ini...semoga ku diberi petunjuk dan jalan keluar utk semua permasalahan ini..aminnnn...

No comments:

Post a Comment