Nur Qurratu Amni

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, August 25, 2010

Bila Diri Tak Dihargai..

pernah x anda rasa xdihargai??pernah x anda rasa xdiperlukan??pernah x berkecil hati ngan seseorg??

Memang sedih sgt bile rasa diri kita tidak dihargaikan...mcm kosong je idup ni..rasa nak marah ada, nak mengamuk pun ada..tp apalah daya kn...xde sesiapa yg memahami..
xpe la..klu makhluk Allah itu xtahu menghargai aku.. aku msh ada Allah yg sntisa menghargai aku..
mungkin ni hanyalah salah satu ujian tuk aku.. mgkin perasaan itu terbit dr perasan sakit ati.. so.. just ignore it!! huhu.. sdg memujuk hati sndiri..just keep smiling.. kadang2 mcm rasa teramatlah rindukan seseorg.. yang sentiasa sudi mendengar.. sudi memberi.. sudi menerima.. sudi menyayangi.. sudi mengambil berat.. huhu… really need someone rite now.. am i depressed againnn..?? oh..no..no..no.. think positive k..

aku mmg suka wat kajian sendiri,knp org tu xpernah tahu menghargai org lain, antaranya mgkin:

1) TIDAK TAHU APAKAH MAKNANYA SYG..
dia tidak pernah tahu ape itu syang..apa itu penghargaan..mgkin dia sendiri xpernah menerima sume tu dlm dirinya..huhu...

2) TIDAK TAHU MENILAI
Bukan semua orang yang tahu menilai sesuatu yg dia miliki.Sering beranggapan yg dia mgkin akan dpt memperolehi lebih baik dr apa yg dia miliki kini.Sedangkn dia tidak tahu apa yg dia miliki kini mgkin lbh baik dr apa yg dicita-citakn nya..

3) TEMAN KESUNYIAN.
menjadikn seseorg sekadar teman kesunyian..teman bilamana dia tidak mempunyai teman lain..bila dh berjumpa teman lain..dia tidak akan mghargai teman yg sentiasa bersamanya ketika susah n senang.. 

4) BERPURA-PURA..
Berpura-pura menyenagi seseorg atas dasar simpati,atau pun ingin mempergunakan untuk kepentingan sendiri.. dgn kata lain  HIPOKRIT!!…aku benci manusia yg HIPOKRIT!!

No comments:

Post a Comment